HET OUDSTE BROMFIETSBLAD TER WERELD!

ABONNEE WORDEN?

KLIK HIER!

NU TE KOOP

Meer over 'Bromfiets'

‘Bromfiets’, het oudste bromfietsblad ter wereld (sinds 1950), is een onafhankelijk tweemaandelijks tijdschrift voor liefhebbers en verzamelaars van klassieke bromfietsen.

 

Elke twee maanden een tijdschrift boordevol alles wat met klassieke brommers te maken heeft: Modelhistories, gedreven verzamelaars, restauratieverslagen, techniek, ervaringen van lezers, flitsen, nieuwtjes van toen en nu, de beroemde rubriek ééndagsvliegen, reisverslagen, marktontwikkelingen, evenementenkalender en natuurlijk de bromfietsmarkt.

 

Daarnaast is onze niet aflatende strijd in woord en daad tegen overheidscommissies, overijverige regenten, gemeentebesturen en andere 'zieners' inmiddels legendarisch en zullen we blijven knokken om onze klassieke brommer de status te geven die hij verdient!

 

Wie van zijn herinneringen kan genieten leeft twéé keer…

Daarom is de bromfietshobby de mooiste van de wereld!

 

‘Bromfiets’ is te koop bij de boekhandel en kiosken in Nederland (€ 6,20 en België (€ 6,70)

of via een abonnement voor € 32,- per 6 nrs. via onze webwinkel of bel: 0182-356050

Mijn Brommer 3-2019

Uit het plakboek van een nozem

Heb de brommer in de loop der tijd wel aardig veranderd. Een sportvoorvork, alu voor- en achterspatbord, sportstuur en hendels en een 19mm Dellorto carburateur. Hij liep daarmee ± 116 km/uur

Op vakantie in Ubachsberg

Jan Arends uit Raalte stuurde ons deze foto uit zijn jeugd. 1969 Vijf vrienden op vakantie in Ubachsberg (L).

 

V.l.n.r. Tonny v.d. Kolk met Kreidler, Martin Nieuwenhuis met Zündapp, Wim Dijkslag met  Zündapp, Jan Arends met Zündapp, Johan van Munster met Kreidler. Allen afkomstig uit Raalte

Even leek het erop dat het Kreidler-virus Herman Blokhuis uit Haaksbergen niet meer in zijn greep had, maar sinds 2000 staan er al weer acht, tip top gerestaureerd bij hem in de schuur. Hierbij de drie foto’s uit zijn nozemperiode, die hij ons stuurde.

 

 

 

 

 

 

1967. In de nadagen van mijn nozemperiode de Kreidler omgebouwd naar een standaarduitvoering met delen van model 67. Buffeltank, grote koplamp en kunststof achterlicht. Daarna begon het ‘zwaardere werk’ met een BMW 500cc R50

In november 1964 op de Kreidler Super, bouwjaar 1962. Puntschoenen, vetkuif, stropdas en keurig pak met vestje. Ik was net 18 geworden en moest nog wel mijn rijbewijs halen want het was een motorfiets. Heb hem drie jaar gehad, reed er elke dag op naar mijn werk (30km) en ging ermee op vakantie naar Duitsland

© 2019 Bromfiets / Target Press -